Hírek
- Budapest.hu
2021. január 21.
Laptartalom
Újonnan elindított podcastunk célja, hogy egy széles körben ismert, hallgatott platform váljon elérhetővé, mely nem kizárólag a budapesti sportélettel, Budapest és a sport kapcsolatával foglalkozik, hanem általános, szélesebb érdeklődésre...
- mti.hu
A magyar felsőoktatás intézményei a világjárvány idején bizonyságot tettek rugalmas alkalmazkodóképességükről - mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) felsőoktatásért, innovációért és szakképzésért felelős államtitkára csütörtökön a 21. Educatio Nemzetközi Oktatási Szakkiállításon.
- er
A koronavírus a színészt is megváltoztatta
Csonka András a napokban - január 16-án - ünnepelte az 56. születésnapját. Hogy mennyire nem érzi magát öregnek, hogy mit csinálna másképp és mi az a három szó, amit mindenkinek ki kellene tudni mondani, arról saját kanapáján ülve elmélkedett.
Csonka András édesapja nyomdokait követve lett színész, de a gyerekkori álmaiban még egészen más szerepelt. „A színház előtt az éneklés volt a nagy álmom. Bár papírom a színészetről van – immár 30 éve - az, hogy énekelhetek is külön öröm. Kamaszként imádtam a slágerlistákat, az akkori popzenét. Arról álmodoztam, hogy majd fent állok a színpadon és az emberek csápolnak a koncertjeimen. Aztán tényleg így lett. Ebből megtanultam, hogy érdemes azokra az álmokra is emlékezni, ami régen volt, mert bármikor valóra válhat” – mesélte a Lead Yourself interjúsorozatban a színész, akinek 1997-ben jelent meg az első saját lemeze.
Bár az ország egy sorozatban ismerte meg a nevét, mint a Família Kft. Picije - 1991-ben - azóta viszont színészként nem szerepel a tévében. „Pedig lenne hozzá kedvem, játszanék újra sorozatban, de nem szoktam nyomulni és nem is tudok. Mikor a Família Kft. véget ért, azt gondoltam, hogy nekem elég volt ebből a műfajból. De most nézőként is rákattantam, igaz ez a pandémiának is köszönhető: sorozatfogyasztó lettem” – tette hozzá András.
Ám, nem csak ez változott meg az életében a koronavírus-járvány óta. „Tavasszal még nem éreztem azt a fajta bizonytalanságot és félelmet, amit most igen. Nem tudjuk, hogy milyen lesz a vírus utáni életünk, az újraindulás. Ki marad életben, és ki nem... Túlélik-e például azok a színházak, melyekben játszom? 50 felett éreztem meg azt, hogy nagyon rövid az élet ahhoz, hogy valami kimaradjon. Pedig most a magánéletemet és a szakmai életemet sem tudom úgy élni, ahogy szeretném. Nem tudom, hogy lesznek-e lehetőségek, ez kicsit rossz érzéssel tölt el. Persze közben új dolgokat is felfedez magában az ember. Én videós platformokat kezdtem gyártani. Ott vagyok a Tik-Tokon, az Instagramon, csinálom a Facebook-élőket, próbálom ezzel magamat és a közönséget is doppingolni.”
András életéből a mozifilm forgatás teljesen kimaradt, szerepálmai nincsenek. Inkább az a fontos számára, hogy mindig legyen munka és lehetőség. „Nem mondhatjuk azt, hogy öregek vagyunk, ennyi volt. A kíváncsiságunk legyen meg és akkor mindig nyitottak leszünk az újra. Persze, ez a pozitív életszemlélet nem mindig könnyű, nekem sem. Nem sikerült úgy egyensúlyba hozni az életem, ahogy azt elképzeltem. Nyilván, a magánéletem ezt megsínylette. Sok mindent a szőnyeg alá söpörtem, és gyáva voltam ahhoz, hogy úgy éljem az életem, ahogy szerettem volna. A gyávaság abból adódik, hogy nem tartottam elég fontosnak azt, amiben hinnem kellett volna. Például, ha egy kapcsolatomról kiderült, hogy az nem fog működni, akkor azt nem úgy fejeztem be, ahogy illett volna, inkább elkoptam. Nem álltam oda karakánul. Nem hibáztathatok ezért senkit, csak magamat. Bátrabbnak kellett volna lennem, de még most sem vagyok az. Ennek ellenére hiszek abban, hogy mindenkinek van lelkitársa, és nem is csak egy. Lehet, hogy én nem tudok kellően kompromisszumot kötni? Igaz, megszoktam, hogy független vagyok a színházban és a magánéletben is” – mondta őszintén András a Lead Yourself videójában.
Ami még a rossz tulajdonságait illeti: a dolgok halogatása és a türelmetlenség. Szívesen változtatna rajtuk, ha lenne rá egy tökéletes recept. De nincs! Viszont van három szó, amit ő éppen édesapja rossz példáján tanult meg kimondani. Ezek a „szeretlek”, „köszönöm” és a „bocsánat”. András szerint, aki ezeket ki tudja mondani az egy bátor, érzelmes ember, és aki ezt kimondja, abban minden megvan, amit ő fontosnak tart a másikban.
Andrással, erről a beszélgetésről egy videó is készült a Lead Yourself interjúsorozat keretén belül, amit Soós Dávid vállalkozó, üzleti mentor készített. Dávid, fiatal kora ellenére már sokat tapasztalt. Sokszor bukott el, s állt fel, így megtanulta, hogy csak rajta múlik, hogy mit hoz ki magából és az életéből. A teljes beszélgetés linkje itt (https://www.youtube.com/watch?v=ftmgAq-cEKw) érhető el.
Tordai István a magyar James Bond
Visszavonva- er
Ritkaság számba menő filmet készített Tordai István és csapata, melyről a producer-műsorvezető beszélt.
„A No Time to Die című, 25. James Bond filmet támogató egyik világmárkával együttműködésben készítettünk el egy nemzetközi James Bond hangulatú reklámfilmet. E projekt nagy megtiszteltetés nekünk és úgy vélem Magyarországnak is, hiszen a film itthon, a gödöllői Királyi Kastélyban forgott és az alkotásban kizárólag magyarok vettek részt. A zenéje is magyar szerzők műve, mit Erdőhegyi Brigitta énekel a filmben és olyan csodás lett, hogy hamarosan videoklipet is készíteni fogunk a dalnak. Arról nem kaptunk információt, hogy alkotásunk hol és milyen színtereken fog megjelenni, de mi már megkaptuk az engedélyt a közzétételre” – mondta Tordai István.
„A női főszereplő Konkoly Ági, a főhőst pedig én játszom. Ha úgy vesszük, én lettem a magyar James Bond. Közel száz kiló voltam a forgatás napja előtt két és fél hónappal, ezért nagyon sokat edzettem, hogy beleférjek a rám szabott öltönybe. 15 kilóval lettem kevesebb, de egy életre szóló emlékkel több. Megérte” - mondta a SportVerda műsorvezetője.
A film: https://www.youtube.com/watch?v=21MMHPBZfTk
Új európai online piactér indult
Visszavonva- er
Online piactéren léphetnek szintet a cégek belföldön és Európában
A koronavírus-járvány rengeteg vállalatnak felnyitotta a szemét azzal kapcsolatban, hogy érdemes visszatérni s közelebbi, hazai vagy kontinensen belüli terméket vásárolni. Az európai piacon hatalmas még a fejlődési potenciál, ugyanis a kis- és középvállalkozások számtalanszor botlanak nyelvi nehézségekbe, ami gátat is vethet az együttműködéseknek. Ennek a problémának a megoldására is lehetőséget fog adni egy közelmúltban indult európai online piactér, ahol minden korábbinál egyszerűbben egymásra találhatnak a vállalatok. Az egyelőre lengyel-magyar-angol viszonylatban elérhető fejlesztést hamarosan kilenc országra terjesztik ki.
A kkv-nak van a legnagyobb szükségük támogatásra
Pente Barbara 15 éve kereskedik elsősorban lengyel-magyar piacon közvetítőként. Ebben az időszakban az olcsóbb távolkeleti gyártók és beáradó termékek miatt érzékelhetővé vált számára a környező országokból származó termékek fokozatos eltűnése a piacról. Közel másfél éve, a még piacon lévő európai gyártók valamint nagykereskedők összefogására megálmodott és létrehozott egy piacteret, ahol megmutathatja magát és termékeit a legnagyobb gyártótól, a legkisebb családi vállalkozásig mindenki.
„Minél nagyobb egy cég, annál több pénze van reklámozni, megjelenni a bevásárlóközpontokban, ami által sokkal könnyedebben ismertségre tesznek szert. A kis- és középvállalkozások anyagi háttere ezt meg sem közelíti, emiatt jelentős hátrányban vannak. Sokszor nincs meg a megfelelő nyelvtudások, külkereskedelmi végzettségük és technikai hátterük sem a nemzetközi piacra való kilépéshez. Nekik van a legnagyobb szükségük a támogatásra, amit mi próbálunk rendszerszinten megadni” – magyarázta.
A barbiocean.com alapítója hozzátette, a krízishelyzetben elengedhetetlen odafigyelni arra, hogy hazai vagy a környező országokból származó terméket vegyünk, melynek az is az egyik nagy előnye, hogy olyan cégeket támogatunk, ahol emberséges körülmények között foglalkoztatják a munkavállalókat. Rengeteg minőségi termék van az Európai Unióban is, melyeknek vásárlása környezetvédelmi és gazdasági szempontból is kiemelten fontos, ráadásul általuk kevésbé lehetünk kitettek a távol-keleti gyártóknak.
A környezettudatosságra épít a piactér
Kiemelt helyet kapnak a honlapon a környezettudatosságot szem előtt tartó biotermékek, újrahasznosított alapanyagok vagy azokból készülő termékek, a megújuló energiával működő termékek, valamint a 100% hazai vagy 100% európai termékek is.
„Azt ugyanakkor nem szeretnénk, hogy a hagyományos termékeket gyártó cégek elkedvetlenednének, mert már azzal is sokat tesznek a környezetvédelemért, hogy megmutatják magukat és nem a Távol-Keletről kell beszerezni az általuk kínált alapanyagot vagy készterméket” – fogalmazott Pente Barbara, aki emlékeztetett: a világ 16 legnagyobb teherhajója sokkal légszennyezőbb a fuvarozásban, mint a bolygó összes autója és kamionja együttvéve.
Az alapító a kereskedelmet megelőző és a lezárása után keletkezett kihívásokat is orvosolni fogja. A piactér egyik fejlesztése keretében összeköti a gyártási hulladékanyagot kínáló, az azokat újra hasznosító cégekkel, valamint az elfekvő és közel szavatossági idejű termékeket is meg akarja menteni a megsemmisítéstől.
„A környezettudatosság nemcsak kereskedelmi, de hulladékfelhasználási szinten is érvényesül nálunk. Ha a szállítási szokások átformálását nézzük, és visszatérünk a kamionos, kontinensen belüli szállításra a hajó szállítmányozás helyett, az globálisan javíthat a levegő tisztaságán, ami már azokat az embereket is érinti, akik a piactérhez semmilyen szinten nem kapcsolódnak” – magyarázta vízióját.
A bizalomépítés a felület egyik kulcsa
A barbieocean.com felületén a gyártók jelenleg ingyenesen regisztrálhatnak. Az adatlapjukon meg kell adni olyan információkat, mint hogy mikor alakultak, hány fővel, mekkora területen dolgoznak, van-e szabadalmuk vagy bármilyen elnyert díjazásuk. Erre azért van szükség, hogy az eladót meg lehessen ismerni és alapfokú bizalmat tudjon kiépíteni az érdeklődők irányába. Az eladásra kínált termékekről is közzé kell tenni minden fontos adatot, továbbá azt is, hogy tud-e mintát küldeni belőle a potenciális vásárlónak.
"A piactéren belföldi és nemzetközi kereskedelemre valamint beszerzésre is van lehetőség. Aki csak itthon szeretne értékesíteni, elég magyarul kitölteni az adatlapokat, aki pedig nemzetközi vizekre evezne, számára javasoljuk az angol formátumot. A honlapon a cégek beállíthatják, mely országok az érdekelt piacaik, valamint ha keresnek, országokra lebontva láthatják majd, hol, milyen gyártók vannak és további speciális funkciókkal is készülünk” – magyarázta.
Lengyel, magyar két jó barát...
Lengyelország és Magyarország között 10.4 milliárd euróval már tavaly rekordot döntött a kereskedelmi forgalom és még mindig hatalmas a potenciál.
A piactéren is működő lengyel-magyar barátságot idén tovább bővítik a visegrádi négyek országaival, valamint további öt európai államra kiterjesztenék azt. Pente Barbara szerint az első visszajelzések mindenhonnan pozitívak, többek között a németek is támogatják a kezdeményezést.
- Budapest.hu


- mti.hu
Kettő felettit tartanák ideális gyerekszámnak Európában a Századvég Politikai Iskola Alapítvány legújabb, harminc európai országban végzett felmérése szerint - mondta a kutatásban részt vevő Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért (Kincs) elnökhelyettese szerdán az M1 aktuális csatornán.
- mti.hu
A Himnusz regényes története címmel készült dokumentumfilm a Budapesti Filharmóniai Társaság és az Erkel Ferenc Társaság együttműködésében. A 30 perces alkotás animációk, videóbejátszások segítségével tárja a közönség elé a Himnusz történetét.
- Budapest.hu

Decemberben, az ünnepek előtt összesen 7500 ingyenes gyorsteszt elvégzését ajánlotta fel a Fővárosi Önkormányzat a fővárosi lakcímkártyával rendelkező 18 éven felülieknek. Ezzel párhuzamosan a fővárosi cégeknek és a kerületeknek is biztosított antigén gyorsteszteket....
- Budapest.hu

Ön szerint hogyan érinti Budapestet a klímaváltozás? És mit tegyünk ellene?
Megkezdődött Budapest Klímastratégiájának és Fenntartható Energia- és Klíma Akciótervének társadalmi egyeztetése! A dokumentum jelen egyeztetési változatát (11,5 MB) bárki véleményezheti,...
- Budapest.hu

A városvezetés célja bemutatni mindazt, amit a fővárosi önkormányzat és a kerületek tesznek Budapest működéséért, a polgárokért, bemutatni, hogyan működik a város a mindennapokban. A város forrásainak legnagyobb része nem mást, csakis a minden budapestinek járó...