Sikerrel zárult a 6. AUTOMOTIVE HUNGARY Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítás és a 27. AUTÓTECHNIKA-AUTODIGA Nemzetközi járműfenntartó-ipari szakkiállítás a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban.

A kiállításra szervezett szakmai konferenciák telt házzal zajlottak, és a résztvevők szerint különösen eredményes volt a beszállítói fórum, ahol számos üzlet köttetett.

Az eddigi évek egyik legsikeresebb járműipari kiállításcsokra ért véget október 19-én. A három napos rendezvényen 15 országból, 255 kiállító vett részt, ami 2017-hez képest 16%-os emelkedést mutat. A megnövekedett érdeklődés a látogatószámon is megmutatkozott, hiszen átlagosan napi 20%-kal haladta meg a tavalyit. Bruttó 20 ezer négyzetméteren a 4 magyarországi autógyár mellett számos, a saját területén meghatározó cég volt jelen: TIER1-es, TIER2-es és TIER 3-as beszállítók, az iparághoz kapcsolódó szolgáltatók, állami szervezetek és a szakmát képviselő szövetségek.

Az AUTOMOTIVE HUNGARY társrendezvénye ezúttal is az AUTÓTECHNIKA-AUTODIGA szakkiállítás volt. A hazai autójavító és -fenntartó ipar legjelentősebb szakmai fórumán a diagnosztika, a garázsberendezések és a gépjárműalkatrészek, valamint a szolgáltatások kínálatát egy fedél alatt tekinthették meg a gépjárműjavító szakma szereplői.

 

„Forradalom részesei vagyunk”

„Szintet lép a magyar autóipar, cél, hogy a gyártás mellett Magyarország élen járjon a technológiák fejlesztésében is” – mondta Dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a kiállítás megnyitóján. A miniszter, aki az esemény fővédnöke is hozzátette: a kormány támogatja, hogy a magyar tulajdonú kis- és középvállatok az autóiparban is a termelési és értékláncban minél magasabb hozzáadott értéket tudjanak előállítani, saját szellemi termékkel legyenek képesek megjelenni. Dr. Palkovics László hangsúlyozta: az autóipar a magyar gazdaság hajtómotorja, lehetővé teszi, hogy a gazdaság növekedése tartósan 4 százalék felett legyen.

Az ágazat a legutóbbi „forradalom, az ipar 4.0 indulása óta nem egyszerűen követője, de motorja a változásoknak. Ezt már Ganczer Gábor, a HUNGEXPO Zrt. vezérigazgatója mondta. „Kiállítás-szervezőként és cégvezetőként, büszke vagyok arra, hogy részesei lehetünk ennek a forradalomnak a HUNGEXPO-val. Magyar emberként pedig arra vagyok büszke, hogy Magyarország ennek a forradalomnak az egyik éllovasa, immár nem csak, mint az autógyártás helyszíne, hanem mint a változás alakítója is” – tette hozzá a vezérigazgató.

Szakmai találkozók, képzések, verseny

A kiállítás és a hozzá kapcsolódó konferenciák középpontjában a mesterséges intelligencia, a 3D nyomtatás, az elektromos hajtás és az ipar 4.0 állt. A szakmai találkozók közül kiemelkedett az Innováció – az autóipar hajtóereje konferencia, az Innovációs és Technológiai Minisztérium szervezésében, a Portfolio-MAGE Ipar 4.0 konferencia, valamint Az e-mobilitás másképpen 4. konferencia, melyet a Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara szervezett.

 

A MAGE – MAJOSZ – HIPA B2B beszállítói fórumon 16 beszerző -, 31 beszállító céggel 140 tárgyalást kezdeményezett.

A látogatók különböző szakmai képzéseken vehettek részt, melyek közül is kiemelkedően sikeres volt idén a Járműipari Forgalmazók Szellemi Tulajdon-védelmi Szakmai Egyesülete, valamint a Maróti Könyvkereskedés Kft. által szervezett Továbbképzés a szellemi tulajdon védelmében – Fókuszban a BMW című rendezvény és a Schneider Electric által szervezet villanyszerelő képzés.

A kiállításra időzítették a Látni és látszani országos közlekedésbiztonsági akció hivatalos megnyitóját és az ehhez kapcsolódó sajtótájékoztatót

Idén a BME Formula Racing Team csapata nyerte a mérnökhallgatók ötödik alkalommal meghirdetett TechTogether versenyét, amelyen ezúttal 8 egyetem 15 csapata vett részt. A verseny célja – az ismeretek felmérésen túl – szorosabb kapcsolatot teremteni a műszaki felsőoktatásban tanulók és a járműipari cégek között. Ezen felül a kiállító járműépítő csapatok népszerűsítik a műszaki pályát a középiskolás fiatalok számára.

A HUNGEXPO évek óta elkötelezett támogatója a hazai munkaerő piac javítását célzó elképzeléseknek, így idén is felajánlotta internetes felületeit a kiállítóknak, akik több mint 150 nyitott pozíciót hirdettek meg, melyekről a kiállításon érdeklődhettek az álláskeresők.

 

A „négy nagy” az AUTOMOTIVE HUNGARY-n

Több ezren keresték fel a három nap alatt a négy magyarországi autógyár standjait, ahol megtekinthették a legújabb fejlesztéseket. Az AUDI HUNGARIA elhozta a szinte teljes egészében Magyarországon tervezett és gyártott nagy teljesítményű motorját, amelyet a többi között a Roadster autókba szerelnek, valamint az új elektromos motorját, amelynek borítása szintén a győri üzemben készül. A Mercedes-Benz kecskeméti gyárának standján idén két különleges autó is várta az érdeklődőket: egy sportos új Mercedes-Benz A-osztály, amelyet első Németországon kívüli helyszínként Kecskeméten kezdtek gyártani 2018-ban, és egy luxus-felszereltségű, extravagáns Mercedes-AMG GT Roadster. A gyár standjának népszerű eleme volt az autóverseny-szimulátor, valamint a VR-szemüveg segítségével tett virtuális gyárlátogatás. A világhírű autógyártó kecskeméti telephelyén 2012-ben indult be a termelés, és azóta Magyarország meghatározó vállalatává vált. A gyár ma Magyarország egyik legnagyobb foglalkoztatója. Idén is bemutatkozott a kiállításon az Opel Magyarország, amelynek szentgotthárdi üzeme a cég legnagyobb európai motorgyára, ahol évente több mint 600 ezer motort állítanak elő. Az Opel elhozta az AUTOMOTIVE-ra két népszerű modelljét, a CROSSLAND-X-et és a GRANDLAND-X-et is. A Magyar Suzuki Zrt. standjának fontos eleme a Magyarországon legnagyobb darabszámban értékesített, hazai gyártású Vitara megújult változata volt.