A budapesti behajtási
díjról, amit még a Demszky Gábor-féle városvezetés önként vállalt
be a 4-es metró megépítésért, egy tíz évvel ezelőtti európai
bizottsági határozat és egy érvényes szerződés rendelkezik, azt nem
a főváros akarja mindenáron bevezetni - mondta a főpolgármester
csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján.
Tarlós István a napokban a kérdésben megjelent hírekre
reagálva emlékeztetett: tíz évvel ezelőtt eldőlt kötelezettségről
van szó. Nem a kormány és a városvezetés "valós vagy virtuális
vitája" a lényeg, ennek nincs relevanciája. Van egy kötöttség,
amiben az unió Budapesttel "tulajdonképpen türelmes", és nem az a
vita tárgya, hogy akar-e valaki dugódíjat vagy nem - tette hozzá.
Közölte, az ügyben még nem született döntés, a behajtási díjjal
foglalkozik majd a fővárosi közfejlesztési tanács, és az Európai
Unióval is folytattak már egyeztetéseket. Hozzáfűzte: nem mondhatja
azt kategorikusan, hogy nem lesz dugódíj, mert Demszky Gábor
"jogutódja", s ha kijelentené ezt, akkor az Európai Unió milliárdos
bírságot szabhatna ki.